Friday, July 15, 2011

Ambillah Apa Yang Tuhan Beri | Take What God Has Given

Indo:

Pembacaan Alkitab: Ulangan 1-3

Selama perjalanan bangsa Israel, ketika mereka perlu untuk berperang, mereka mengalami kemenangan bila Tuhan berkata bahwa Ia telah menyerahkannya kepada Israel. Jadi, Tuhan itu memberi kepada Israel tanah dan kota-kota, tetapi apa yang diberikan kepada Tuhan tidak akan menjadi milik Israel bila mereka tidak maju untuk berperang. Begitu juga halnya dengan segala janji-janji Tuhan yang diberikan-Nya kepada Israel dan kepada kita semua. Tuhan telah memberikannya kepada kita, kita hanya perlu untuk mengambil keputusan dan tindakan untuk meraihnya.

Tetapi sayangnya, seringkali , kita seperti orang Israel ketika ingin menduduki tanah Kanaan pertama kalinya. Kita seirngkali takut, menjadi gentar dan ragu ketika kita melihat keadaan, situasi dan orang-orang yang perlu kita hadapi bila kita maju untuk meraih janji Allah itu. Seringkali kekhawatiran, ketakutan dan apa yang dilihat oleh mata kita dan apa yang di dengar oelh telinga kita akan hal-hal yang negatif lebih kuat dari iman kita. Sayangnya juga kita sering melihat sesuatu dari sisi buruknya dan bukan dari sisi iman. Oleh sebab itu biarlah kita sadar akan kesalahan kita, ketakutan, keraguan, kekhawatiran dan ketidak-percayaan kita. Biarlah kita lihat balik kepada kejadian-kejadian di mana Tuhan telah memimpin dan menunjukkan kasih dan kuasa-Nya. Biarlah kita memakai semua pengalaman kita dengan Tuhan sebagai picuan yang membuat kita lebih beriman dan bukan menjadi takut. Marilah kita ketahui kebenaran Tuhan, yakni, bila Tuhan sudah memberikannya kepada kita, maka itu milik kita dan tidak akan ada yang dapat menghalangi kita untuk meraihnya. Walaupun halangan selalu ada, tetapi itu tidak dapat mengalahkan kita bila kita percaya kepada janji Tuhan.

Jadi, marilah kita berpegang teguh akan janji-janji-Nya dan beriman kepada-Nya. Marilah ktia buang segala kehawatiran, ketakutan, keraguan dan segala hal-hal yang negatif, dan biarlah kita hidup hanya oleh iman dan kuasa Firman-Nya dalam hidup kita.


English:

Bible Reading: Deuteronomy 1-3

Throughout the journey of the Israelites, when they have to go to war, they experience victories if the Lord says that He has given it to Israelites. So, the Lord gives to the Israelites lands and cities, but what has been given by the Lord will not be theirs if they do no move forward and subdue it. The same things applies to all promises of God to the Israelites and to us all. The Lord has given it to us, we just need to make the decision and action to reach it.

Unfortunately, many times, we are like the Israelites when they were told to subdue the land of Canaan for the first time. Many times we are afraid and doubtful when we see the surroundings, situations and the people we need to face if we move forward to take that promise of God. Many times, anxiety, fear and what is seen by the eyes and what is heard by the ears upon the negative things are stronger than our faith. Unfortunately, we also tend to see things from their bad side and not from the faith point of view. Therefore, let us realise our mistakes, fears, doubts, anxiety and out disbelieve. Let us look back to the events where the Lord has led us and shown us His love and power. Let us use all that experiences with God as an ignition that triggers us to have more faith and not be afraid. Let us know the truth of God, that is, if the Lord has given it to us, it is ours to take and nothing will be able to hinder us to reach it. Although hindrances always come, but none can defeat us if we believe in the promises of God.

So, let us hold on true to His promises and have faith in Him. Let us throw away all of our fears, anxiety, doubts and all negative things and let us live only by faith and the power of His Word in our lives.

No comments:

Post a Comment