Tuesday, October 4, 2011

Radikal Bagi Tuhan | Being Radical For God

Indo:

Pembacaan Alkitab: 2Samuel 5-6

Raja Daud berani untuk meloncat-loncat dan menari-nari bagi Tuhan dengan sekuat tenaganya di depan orang banyak. Walaupun hal ini sepertinya sangat merendahkan dirinya yang adalah raja dan terlihat memalukan dan hina, Daud tidak perduli akan hal-hal itu. Bahkan ketika Mikhal melihatnya, memandang rendah dan menegur Daud, Daud tidak memperdulikan semua itu. Daud tidak memperdulikan kehormatan, kenamaan dan ia rela merendahkan diri, menghinakan diri untuk Tuhan. Inilah sikap hati yang pada jaman sekarang ini sulit ditemukan.

Marilah kita melihat diri kita. Apakah harga diri, rasa malu dan takut dihina leibh tinggi dibandingkan dengan kasih kita kepada Tuhan sehingga kita tidak berani untuk melakukan hal-hal yang sepertinya gila atau terlalu radikal untuk Tuhan? Bila dibandingkan dengan Daud, tidak ada dari kita yang dapat sebanding dengannya bila kita melihat dari sisi posisi dan nama, tetapi Daud tidak takut dipermalukan untuk Tuhan. Bagaimana dengan kita? Apakah kita takut dipermalukan untuk Tuhan, karena nama Tuhan?

Marilah kita buang segala kesombongan, harga diri, dan kenamaan di hadapan Tuhan, sebab di hadapan Tuhan semua manusia adalah sama, ciptaan-Nya dan dikasihi-Nya. Oleh sebab itu janganlah biarkan standar dunia atau standar hidup kita menghalangi kita untuk dapat lebih mengasihi Tuhan Yesus Kristus. Marilah kita belajar seperti Daud yang radikal bagi Tuhan Yesus Kristus.


English:

Bible Reading: 2Samuel 5-6

King David dared to jump and dance for the Lord with all his might in front of a crowd. Even though this seems to really lower himself down and seems shameful, David did not care. Even when Michal saw him, despised him and rebuke him, David did not care. David did not care about honour or name and he is willing to lower himself down, be undignified for the Lord. This is the kind of heart attitude that is difficult to find these days.

Let us check ourselves. Is pride, being ashamed and afraid of being scorned higher than our love towards the Lord, that we dare not to do things that is radical for the Lord? If we compare ourselves with David, none of us are comparable if we see from position or honour or name, but David was not afraid to be called shameful for the Lord. What about us? Are we ashamed of the Lord, because of the name of the Lord?

Let us throw away all our pride, boastfulness and name before the Lord, because before the Lord, all man are the same, His creations and are loved. Therefore, do not let the standard of the world or our own standard stops or hinders us from being able to love the Lord Jesus Christ even more. Let us learn to be like David who is radical for the Lord Jesus Christ.

No comments:

Post a Comment