Sunday, October 30, 2011

Memilih Ikut Tuhan Setiap Hari | Choosing To Follow The Lord Everyday

Indo:

Pembacaan Alkitab: 1Raja-Raja 15-16

Jika kita lihat akan kehidupan raja Israel dan raja Yehuda dari satu raja ke raja yang lain, kebanyakan dari mereka mengikuti jalan yang salah dan jahat di mata Tuhan dan hanya sedikit yang hidup menurut jalan Tuhan. Setelah Daud dan Salomo, satu-satunya raja yang mengikuti jalan kebenaran Tuhan adalah raja Asa. Raja Asa tidak mengikuti ayahnya  atau kakeknya, tetapi ia menigkuti moyangnya, Daud. Raja Asa membuang segala persembahan berhala, patung-patung dan dewa-dewa asing daripada bangsa Yehuda. Ia bahkan tidak sungkan untuk menurunkan neneknya sendiri dari pangkat ibu suri, sebab neneknya membuat patung Asyera.

Jadi apa yang menentukan seorang raja melakukan apa yang benar di mata Tuhan? Semuanya adalah pilihan masing-masing. Mereka semua tahu akan kebaikan dan kebesaran Tuhan oleh karena cerita dari nenek moyang mereka yang ceritakan turun temurun. Sisanya adalah pilihan dan keputusan mereka untuk mengikuti jalan yang benar, yakni mengikuti Tuhan atau mengikuti jalan yang jahat. Begitu juga dengan kita. Kita telah banyak mendengar Firman Tuhan, mendengar khotbah-khotbah, kesaksian-kesaksian akan kebenaran, kebesaran dan kemuliaan Tuhan. Sisanya tinggal apa yang kita pilih untuk kita hidupi dan ikuti setiap harinya. Apakah kita mengikuti dunia serta mayoritas dan segala jalannya yang jahat atau kita mengikuti Tuhan dan Firman-Nya?

Biarlah kita memilih untuk ikut Tuhan setiap harinya, sebab akhir yang akan kita alami ditentukan oleh pilihan-pilihan kita setiap harinya.


English:

Bible Reading: 1Kings 15-16

If we look at the lives of the kings of Israelites and Judah from one king to the next, most of then followed the wrong path and the evil way before the Lord and only a few that choose to live according to the ways of the Lord. After David and Solomon, the only king that followed the righteous path of the Lord is King Asa. King Asa, did not followed his father or grandfather, but his ancestor David. King Asa threw away all the idol images and altars of other gods from Judah. He even did not hold back from stripping the authority and position of his grandmother as the queen mother because she built idol image of Asherah.

So what determines a king to do what is right before the Lord? All of it is their own choices. They all know about God's goodness and greatness because of the stories passed down from generation to generation. The rest is their own choice and decision to follow the righteous path, that is to follow the Lord, or to follow what is evil. The same thing applies to our lives too. We have heard a lot of the Word of God, listened to a lot of sermons, testimonies of the truth, greatness and glory of the Lord. The rest is dependent upon what we choose to live and follow everyday. Do we follow the world along with the majority and their wicked ways, or do we follow the Lord and His Words?

Let us choose to follow the Lord everyday, because the end of what we will experience is determined by our choices everyday.

No comments:

Post a Comment