Friday, September 30, 2011

Menyerahkan Kepada Tuhan | Surrendering To The Lord

Indo:

Pembacaan Alkitab: 1Samuel 30-31

Ketika Daud mengalami kemalangan di mana istri-istri dan barang miliknya dan pengikutnya dijarah orang Amalek, Daud tidak langsung menyerang Amalek dengan kemarahan atau karena kepedihan hatinya. Tetapi Daud tetap kembali kepada Tuhan untuk meminta petunjuk-Nya. ini menunjukkan ketergantungan dan penyerahan Daud kepada Tuhan dan juga akan iman Daud kepada Tuhan yang adalah Pembelanya.

Mari kita belajar seperti Daud yang, walaupun dalam kemarahan dan kepedihan, kita tidak mengambil masalah di tangan kita sendiri, tetapi kita menyerahkannya kepada Tuhan, bertanya akan petunjuk dan kehendak Tuhan.


English:

Bible Reading: 1Samuel 30-31

When David was faced with troubles where his and his people's wives and belonging by the Amalekites, David did not go and attack based on his anger and anguish. But David still went back to the Lord to ask for guidance. This shows His total dependance upon the Lord and his surrender to the Lord and shows his faith to the Lord for He is his Defender.

Let us learn from David, whom in anger and anguish, we do not take matters into our own hands, but giving it to the Lord, asking for His guidance and His Will.
Blessings,
Maruli Saputra

No comments:

Post a Comment