Friday, September 16, 2011

Allah Yang Setia | A Faithful God

Indo:

Pembacaan Alkitab: 1Samuel 14

Waaupun Saul telah berdosa sebelumnya di hadapan Tuhan dengan melakukan persembahan yang bukan miliknya, tetapi ia tetaplah raja yang diangkat oleh Tuhan, yang telah diurapi oleh Tuhan untuk memerintah atas bangsa Israel dan untuk membawa mereka kepada kemenangan melawan bangsa-bangsa yang menindas mereka. Oleh karena itu, kita dapat melihat bagaimana Tuhan tetap setia menyertai Israel dalam memenangkan peperangan yang dilakukannya.

Dari kisah Saul ini, kita dapat melihat bagaimana Tuhan tetap setia kepada janji-Nya untuk melepaskan Israel dari penjajahan melalui tangan Saul dan anaknya Yonatan. Sungguh Tuhan kita itu adalah Tuhan yang penuh dengan kasih dan kesetiaan. Walaupun kita tidak setia, tetapi Tuhan tetap setia kepada kita. Oleh sebab itu, marilah kita periksa kehidupan kita, untuk melihat apakah kita setia kepada Tuhan. Marilah ktia bertobat dari ketidak-setiaan kita dan berjalanlah di dalam kebenaran Firman Tuhan di manapun kita berada, Marilah kita setia, sebab Tuhan kita adalah Allah yang setia.



English:

Bible Reading: 1Samuel 14

Even though Saul had sinned previously before the Lord by sacrificing what is not his to sacrifice, but he still is the king who was raised and anointed by the Lord to lead the Israel to victories against the surrounding nations who oppresses them. Therefore, we can see how the Lord is faithful to be with the Israel in winning battles that was done.

From the story of Saul, we can see how the Lord is still faithful to His promise to deliver the Israel through the hands of Saul and his son, Jonathan. Truly, our Lord is the Lord who is full of love and faithfulness. Even though we are not faithful, but the Lord still is faithful to us. Therefore, let us check our lives, to see whether or not we are faithful to the Lord. Let us repent from our unfaithfulness and walk in the truth of the Word of God whereever we are. Let us be faithful because the Lord our God is faithful.

No comments:

Post a Comment