Monday, September 5, 2011

Menuai Apa Yang Kita Tabur | Reaping What We Sow

Indo:

Pembacaan Alkitab: Rut 1-2

Ketika Naomi kembali kepada bangsanya bersama dengan Rut menantunya, mereka pada saat itu tidak memiliki apa-apa dan untuk makan mereka hanya dapat memungut jelai atau gandum yang tersisa di ladang atau yang jatuh di lantai. Maka dari itu, itulah yang Rut lakukan dan bukan kebetulan bahwa ia dapat memungut di ladang Boas, kaum kerabat Naomi. Semuanya itu telah Tuhan atur sedemikian rupa sehingga Rut memungut di ladang Boas. Dan di ladang Boas, ia mendapatkan kasih karunia oleh Boas dan ia dapat memungut jelai dan gandum tanpa diganggu oleh orang lain.

Sebab sebagai orang asing, sangat mudah untuk orang Israel melakukan yang jahat terhadapnya, mengganggunya atau mencemooh dia. Misalnya, pada saat ia memungut jelai dan gandum, bisa saja para pengerja itu menuai dengan bersih sehingga tidak ada yang di pungut dan dengan begitu Rut tidak akan ada hasil apa-apa. Tetapi karena kesetiaan dan kasih yang Rut tabur dan tunjukkan kepada mertuanya, Naomi, maka Tuhan menunjukkan kasih karunia kepada Rut dengan mengatur sedemikian rupa sehingga Rut memungut di ladang Boas.

Jadi, biarlah kita terus berbuat apa yang benar di mata Tuhan, penuh dengan kasih, kesetiaan dan kemurahan hati. Sebab Tuhan menunjukkan hal yang sama kepada kita. Dan juga, apa yang kita tabur itulah yang akan kita tuai. Jadi biarlah kita tabur kebaikan, kebenaran, kesetiaan, kasih dan kemurahan hati sehingga kita menuainya di saat yang Tuhan telah siapkan bagi kita.


English:

Bible Reading: Ruth 1-2

When Naomi went back to her nation with Ruth her daughter in law, they did not have anything at that time and for them to eat, they would have to collect grain that is left over in the field or that fell down. Therefore, that was what Ruth did and it was not a coincidence that she was at the filed of Boaz, a family of Naomi. All of it has been planned by the Lord so that Ruth may collect grain in Boaz's fields. And in Boaz's fields she received mercy from Boaz and she could collect grains without being picked on by others.

Because as a foreigner, it is easy for the Israelites to do bad things to her, to pick on her or say bad things. For example, when she is collecting the grain, the workers can clean the grains completely so that Ruth would have nothing to collect. But because of the faithfulness and love that Ruth has sown and shown to her mother in lay, Naomi, the Lord also showed mercy and grace to Ruth by planning everything so that Ruth is collecting grain at Boaz's field.

So, let us keep on doing what is right in the eyes of the Lord, full of love, faithfulness and mercy. Because the Lord shows the same thing to us. And also, what we sow, we will reap. So, let us sow good things, righteousness, faithfulness, love and mercy so that we will reap it too at the appointed time that the Lord had prepared for us.

No comments:

Post a Comment