Tuesday, June 7, 2011

Persembahan Yang Kudus | Holy Sacrifices & Offerings

Indo:

Pembacaan Alkitab: Imamat 22

Tuhan bukan hanya ingin agar kita saja yang kudus. Tetapi persembahan-persembahan yang kita naikkan kepada Tuhan juga perlu kudus, yakni tak bercacat cela. Persembahan-persembahan ini berupa korban bakaran seperti korban sukarela atau penebus dosa atau nazar dan sebagainya. Sekarang ini, persembahan-persembahan ini dapat berupa pelayanan kita dalam berbagai macam bidang, sumbangan tenaga, sumbangan dana, dan sebagainya. Semua ini tentunya dapat sebagai persembahan sukarela atau nazar.

Tetapi ingat, bahwa persembahan-persembahan ini pun perlu kudus, yakni tak bercacat cela dan dipisahkan untuk Tuhan. Contoh yang paling mudah adalah jika kita mempersembahkan dana. Dari berkat yang Tuhan berikan, perlu kita pisahkan sepersepuluh untuk Tuhan sebab memang itu milik-Nya, tetapi juga sebagai persembahan sukarela dan persembahan lainnya, janganlah kita asal memberikan apa yang sisa di dompet kita, tetapi pisahkanlah dari awal bagian yang kita ingin berikan kepada Tuhan. Begitu juga berlaku bagi kita yang mempersembahkan talenta kita dalam melayani. Kita perlu pakai talenta itu untuk Tuhan dan kita perlu juga pisahkan waktu dan tenaga agar talenta itu dapat dilatih untuk Tuhan dan dipakai untuk Tuhan. Misalnya, bila kita melayani di dalam tim musik, biarlah kita pisahkan waktu, tenaga dan talenta kita (baik itu suara atau instrument kita) untuk bernyanyi atau bermain musik menyembah Tuhan. Bukan hanya di gereja saja, tetapi setiap harinya. Ini hanyalah beberapa contoh, tetapi biarlah kita lihat apa yang kita persembahkan kepada Tuhan dan biarlah itu kudus bagi Tuhan.

Jadi, marilah kita mempersembahkan bagi Tuhan persembahan-persembahan yang kudus, yang tak bercacat cela dan yang dipisahkan atau dikhususkan bagi Tuhan.


English:

Bible Reading: Leviticus 22

The Lord do not only wants us to be holy. But our sacrifices and offerings that we lift up to the Lord also need to be holy, that is without blemish. These sacrifices are in a form of burnt offerings for sins, or freewill offering or for a vow and etc. Nowadays, these sacrifices may be in a form of our ministries in all kinds of field, our effort/energy, our money and resources and etc. All of these of course may be a freewill offering or to fulfill a vow.

But remember that these sacrifices need to be holy, that is without blemish and separated for the Lord. an easy example is when we offer up money. From the blessings the Lord gave, we need to separate a tenth for the Lord for it is His, but as a freewill offering or other offerings, do not just give what is left or what we can find in our wallet, but separate a part from the beginning how much we want to give to the Lord. The same also applies to those who offers their talents in ministering. We need to use those talents for the Lord and we also need to separate time and energy so that those talents may be trained and used for the Lord. For example, if we serve in the music team, let us separate our time, energy and talents (may it be our voice or instruments) to sing or play music worshipping the Lord. Not only at church, but every day. These are only a couple of examples, but let us look at what we can offer to the Lord and let that be holy for Him.

Therefore, let us offer up to the Lord holy sacrifices and offerings, without blemish and separated or set apart for the Lord.

No comments:

Post a Comment