Saturday, January 28, 2012

Beriman & Bertindak | Fauth & Action

Indo:

Pembacaan Alkitab: Kisah Para Rasul 3

Di sini kita dapat lihat secara langsung kuasa Tuhan yang bekerja ketika diimani dan disertai dengan tindakan. Ketika Petrus berkata kepada orang lumpuh itu untuk berjalan di dalam nama Yesus Kristus, mujizat itu terjadi ketika orang lumpuh itu bertindak untuk berdiri dengan bantuan Petrus. Jika orang lumpuh itu tidak mau berdiri, yakni bertindak sesuai dengan iman, maka ia tidak akan mengalami kuasa Tuhan.

Jika kita perhatikan mujizat yang Yesus lakukan ketika Ia di bumi, maka kita akan menemui hal yang sama. Jadi, bila kita ingin hidup dengan kuasa Kristus di dalam kehidupan kita setiap hari, maka kita perlu untuk beriman kepada kuasa-Nya dan bertindak dengan iman itu.


English:

Bible Reading: Acts 3

Here we can see clearly the power of God at work when it is believed in faith and is supported by action. When Peter told the lame person to walk in the name of Jesus Christ, the miracle happened when the lame took an action to stand with the help of Peter. If the lame person did not want to stand, that is to act according to his faith, then he will not experience the power of God.

If we look carefully of the miracle that Jesus did when He was on earth, then we will find the same principle. So if we want to live with the power of Christ in our lives daily, then we need to have faith in His power and act according to that faith.

Blessings,

Maruli Saputra

No comments:

Post a Comment