Saturday, December 31, 2011

Mengasihi | Loving

Indo:

Pembacaan Alkitab: Yohanes 13

Tuhan Yesus mengajarkan kepada murid-murid-Nya untuk saling mengasihi. Bukan hanya secara perkataan, tetapi secara tindakan pula. Tuhan Yesus sendiri melayani murid-murid-Nya dengan tindakan kasih , yakni dengan membasuh kaki murid-murid-Nya. Dan apa yang Tuhan Yesus ajarkan inilah yang perlu kita teladani.

Marilah kita meneladani Tuhan Yesus dengan mengasihi satu dan yang lain. Bila kita mengasihi, itu dengan tulus dan hati yang murni dan bila kita mengasihi tidak ada penghakiman, tidak ada penuduhan, saling menyalahkan atau saling tuding. Tetapi dalam kasih ada kesabaran, murah hati, kelemah-lembutan, teguran dan sebagainya yang disertai dengan tindakan dan bukan hanya di mulut.

Jadi, marilah kita mulai tahun yang baru ini dengan mengikuti jejak kaki Tuhan Yesus untuk saling mengasihi satu dan yang lain.


English:

Bible Reading: John 13

The Lord Jesus taught His disciples to love one another. Not only with words, but with action too. The Lord Jesus Himself served His disciples with the act of love that is by washing their feet. And what the Lord Jesus teaches, we need to follow.

Let us follow the example of the Lord Jesus by loving one another. If we love, it should be with a pure and willing heart. And if we love, there is no judgment, no accusation, blaming others or pointing fingers. But in love, there is patience, mercy, gentleness and etc which is accompanied by action and not just by words.

So, let us start this new year by following the footsteps of the Lord Jesus to love one another.

Blessings,

Maruli Saputra

No comments:

Post a Comment