Saturday, February 18, 2012

Tuhan Patut Disembah | The Lord Is Worthy To Be Worshiped

Indo:

Pembacaan Alkitab: Ayub 11-12

Tuhanlah Pencipta, Allah yang kuasa, Alllah yang penuh dengan hikmat dan kekuatan, pertimbangan, pengertian. Bila Tuhan melakukan sesuatu, tidak ada yang dapat mengubahnya atau menggangunya, Tuhanlah yang punya kuasa dan kemenangan, yang dapat melepaskan dan mengikat. Singkatnya, Tuhanlah Allah yang Maha Kuasa dan tidak ada yang dapat membandingi-Nya. Dan kita dapat melihat kuasa Tuhan yang nyata dari ciptaan-Nya di sekeliling kita.

Sebagai manusia, kita suka menyembah dan kita selalu mencari hal-hal yang dapat kita idolakan dan kita sembah. Tetapi sayangnya Tuhan seringkali bukanlah satu-satunya yang kita sembah di hidup kita. Kita juga sering menyembah hal-hal lain seperti uang, pekerjaan, bisnis, kekayaan, aktris atau aktor, penyanyi dan sebagainya. Dengan kita mengetahui bahwa Tuhanlah Allah yang Maha Kuasa, bukankah hanya satu yang patut kita sembah dan tinggikan? Bukankah hanya Tuhan Yesus Kristus yang layak menerima pujian dan penyembahan kita? Bila demikian, marilah kita berhenti menyembah dan mengidolakan hal-hal lain selain daripada Tuhan Yesus Kristus. Biarlah hidup kita hanya menyembah Tuhan Yesus Kristus.


English:

Bible Reading: Job 11-12

The Lord is the Creator, a mighty God, a God full of wisdom, strength, counsel, understanding. If the Lord does something, nothing that can change or disturb it, the Lord has power and victories, who is able to set free or binds. In short, the Lord is the Almighty God and none can compare. And we can see the might of God in real life from His creation around us.

As men, we like to worship and we always seek things to be idolised and worshiped. Unfortunately, many times, the Lord is not the only one whom we worshiped in our lives. We often also worshiped things like money, work, business, actresses, actors, singers and others. By knowing that the Lord is the Almighty God, wouldn't it mean that there is only one who is worthy to be lifted high and worshiped? Would not the Lord Jesus Christ be the only one who is worthy to receive all our praise and worship? If so, let us stop worshiping and idolising other things or beings except for the Lord Jesus Christ. Let us live only worshiping the Lord Jesus Christ.

No comments:

Post a Comment